Вернуться   SubaruDebate.Ru - форум автомобилей Subaru > Технический Форум > Трансмиссия

Ответ
 
LinkBack Опции темы Опции просмотра
Старый 20.03.2012, 19:35   #1
Новичок
 
Аватар для Pueblo
 
Регистрация: 30.12.2009
Адрес: Троицк Чел обл
Сообщений: 80
По умолчанию

Попала в руки турба тд 05 аш. Кто нибудь знает что нибудь про нее? Положил рядом с вф 30-тд 05 вроде больше.

__________________
Монарх, который не желает преодолеть трудность понимания, вынужден преодолевать опасность доверия
Pueblo вне форума   Ответить с цитированием
Старый 30.05.2012, 10:42   #2
Новичок
 
Регистрация: 04.06.2009
Сообщений: 68
По умолчанию

TD05H-14B. This stock turbo from 1st generation 2.0 L single-turbo DSM cars has excellent coverage of demand lines for the 3000GT/Stealth 3.0 L twin-turbo modified engines. At 7000 RPM ~400 cfm effective VAF should be attainable at 20 psi boost and ~450 cfm at 25 psi boost. At 8000 RPM, almost 500 cfm should be available at about 25 psi of boost. The compressor efficiency is considerably less than some of the other turbos that flow similarly at in the upper RPM ranges. A different exhaust manifold is required for the TD05H turbine.

TD05H-14G. The coverage of engine demand lines is similar to that of the TD04-15G. A different exhaust manifold is required for the TD05H turbine. There is little advantage to increasing engine redline to 8000 rpm or above with this turbo because there is only marginally more flow at those engine speeds.

TD05H-16G small wheel. This turbo is a common upgrade for the DSM engine. Demand-line coverage is adequate but shows no advantage over the TD04-15G. A different exhaust manifold is required for the TD05H turbine.

TD05H-16G large wheel. This is another common upgrade choice for the DSM cars. The larger 16G wheel is also found in the TD06H housing. In the TD05H housing, efficiency decreases slightly but flow increases favorably for very high boost levels in our engine. At 5000 to 8000 RPM and above, this turbo offers the highest boost levels and so highest flow levels. Real 500 cfm effective VAF should be attainable with this compressor. Only the TD05H-14B comes close to this performance. A different exhaust manifold is required for the TD05H turbine.

TD05HR-16G6. This is a new upgrade choice for the DSM cars. This turbo is used in the Mitsubishi Lancer Evolution IV to VIII. I think this same wheel is used in the Evo III (but cast in mirror image? ), which uses a standard TD05H-7cm2 turbine housing. The TD05HR turbine rotates reverse (the "R" in the designation) of the standard TD05H and has a twin-scroll design. The compressor inducer is a little larger (0.01") than the "big" 16G. So is this the "biggest" 16G? Max flow is better than the 16G "large wheel". Efficiency is much better than the 16G "large wheel". At 5000 to 8000 RPM and above, this turbo offers very high boost levels and so very high flow levels. Real 530 cfm effective VAF should be attainable with this compressor. A different exhaust manifold is required for the TD05H turbine.

TD05H-18G. This flow map is my speculation based on horizontally squeezing and vertically stretching a MHI 20G map. The 16G-large, 18G, and 20G compressor wheels all share the same 2.680" exducer diameter and differ in trim (and perhaps blade design): 50 trim for the 16G-large, 55 trim for the 18G and 60 trim for the 20G. In wheel "families" like this (same exducer size) higher trim usually means more flow and often lower maximum pressure ratio. Sometimes the higher trim wheel may have a bit less maximum efficiency than the lower trim wheel, such as seen in the Garrett T3 series (compare 50-trim and 60-trim wheels). So to make this map I reduced the 20G flow some and increased the maximum PR some. All "G" maps are somewhat similar in appearance so I think this speculative map may be a reasonable guess as to the MHI 18G performance. Coverage of demand lines is not as good as the 14B and 16G-large, but better than with the 20G. However, efficiency is probably better than either of the other 3 wheels. The intersection of the demand lines with the surge line indicates that 20 psi boost may not be reached till about 5500 rpm. This compressor would be good for applications where the engine is in kept in the upper rpm ranges, especially if redline is increased to 8000 rpm or more. A different exhaust manifold is required for the TD05H turbine.
Регина Фаттахова вне форума   Ответить с цитированием
Старый 18.02.2013, 01:59   #3
Новичок
 
Аватар для simonlexx
 
Регистрация: 31.12.2009
Адрес: Тюмень
Сообщений: 58
Отправить сообщение для simonlexx с помощью ICQ
По умолчанию

td05ых воз и маленькая тележка разных... сфотай если не можешь идентифицировать сам...
simonlexx вне форума   Ответить с цитированием
Старый 18.02.2013, 15:18   #4
Новичок
 
Аватар для mayore
 
Регистрация: 05.01.2010
Сообщений: 85
По умолчанию

она просто тд 05Н без всякого продолжения. Ок, сфотаю.
mayore вне форума   Ответить с цитированием
Старый 01.10.2013, 07:42   #5
awm
Новичок
 
Аватар для awm
 
Регистрация: 10.04.2010
Сообщений: 70
Отправить сообщение для awm с помощью ICQ
По умолчанию

Цитата:
она просто тд 05Н без всякого продолжения. Ок, сфотаю.
Лучше поставь, а потом опиши какие изменения произошли.
awm вне форума   Ответить с цитированием
Старый 24.10.2013, 11:11   #6
Новичок
 
Аватар для Катя Попченко
 
Регистрация: 17.12.2009
Сообщений: 90
Отправить сообщение для Катя Попченко с помощью ICQ
По умолчанию

Цитата:
Попала в руки турба тд 05 аш. Кто нибудь знает что нибудь про нее? Положил рядом с вф 30-тд 05 вроде больше.
А чего это у тебя 30-ка без дела валяется???
__________________
Всякую войну легко начать, но крайне трудно кончить
Катя Попченко вне форума   Ответить с цитированием
Старый 14.01.2014, 06:50   #7
Новичок
 
Аватар для Глеб Баляев
 
Регистрация: 18.03.2010
Сообщений: 73
Отправить сообщение для Глеб Баляев с помощью ICQ
По умолчанию

30 ка надежно пристроена!
Глеб Баляев вне форума   Ответить с цитированием
Старый 16.01.2014, 20:34   #8
Новичок
 
Аватар для Инна Березовская
 
Регистрация: 27.01.2010
Сообщений: 67
По умолчанию

Цитата:
30 ка надежно пристроена!
Себе поставил?
Инна Березовская вне форума   Ответить с цитированием
Старый 27.01.2014, 14:18   #9
Новичок
 
Регистрация: 02.03.2010
Адрес: Сычёвка
Сообщений: 66
Отправить сообщение для Lestat с помощью ICQ
По умолчанию

Мне как раз такая турба нужна. Не продаешь случаем?
Lestat вне форума   Ответить с цитированием
Ответ

Опции темы
Опции просмотра

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.
Trackbacks are Вкл.
Pingbacks are Вкл.
Refbacks are Вкл.


Похожие темы
Тема Автор Раздел Ответов Последнее сообщение
У кого турба на ГАЗУ поделитесь впечатлениями ПОЖАЛУЙСТА Кристина Емельянова Топливо и эксплуатационные жидкости 19 18.12.2013 03:00


Текущее время: 08:20. Часовой пояс GMT.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2019, vBulletin Solutions, Inc. Перевод: zCarot